Scenariusz lekcji historii kl. IV SP opracowany przez studenta studiów podyplomowych: Przygotowanie pedagogiczne
Temat: Dawne zawody i rzemiosła ludowe
W dzisiejszych czasach pamięć o tradycyjnych rzemiosłach zanika-tkactwo, ludwisarz. Niektórych zawodów już nie ma-prząśniczka, bednarz, sitarz. W niektórych regionach twórcy ludowi nadal kontynuują prace swoich przodków –garncarstwo, wikliniarstwo, hafciarstwo, rzeźba, malarstwo religijne, dbając o dziedzictwo kulturowe.
Temat: Dawne zawody i rzemiosła ludowe
W dzisiejszych czasach pamięć o tradycyjnych rzemiosłach zanika-tkactwo, ludwisarz. Niektórych zawodów już nie ma-prząśniczka, bednarz, sitarz. W niektórych regionach twórcy ludowi nadal kontynuują prace swoich przodków –garncarstwo, wikliniarstwo, hafciarstwo, rzeźba, malarstwo religijne, dbając o dziedzictwo kulturowe.
Uczniowie przyniosą na lekcję przedmioty codziennego użytku sztuki ludowej lub rzemiosła ludowego i przeprowadzą domowe wywiady z rodzicami lub dziadkami na temat:” Jak to było dawniej”
Uczniowie zostaną podzieleni na 6 grup i zaprezentują wybraną dziedzinę sztuki, rzemiosła.
Po zakończeniu lekcji uczniowie będą umieli:
wytłumaczyć pojęcia takie jak: rzemiosło ludowe, sztuka ludowa, twórca ludowy, ginące zawody,
wymienić tradycyjne rzemiosła, nazwać osobę wykonującą dane rzemiosło, skojarzyć rzemiosło z osobą je wykonującą i z efektem jej pracy,
określić rolę tradycji w codziennym życiu każdego człowieka.
Uczniowie zostaną podzieleni na 6 grup i zaprezentują wybraną dziedzinę sztuki, rzemiosła.
Po zakończeniu lekcji uczniowie będą umieli:
wytłumaczyć pojęcia takie jak: rzemiosło ludowe, sztuka ludowa, twórca ludowy, ginące zawody,
wymienić tradycyjne rzemiosła, nazwać osobę wykonującą dane rzemiosło, skojarzyć rzemiosło z osobą je wykonującą i z efektem jej pracy,
określić rolę tradycji w codziennym życiu każdego człowieka.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz