DLA KOGO: dzieci w wieku 4-12 lat
CEL: wspólna integracja, ćwiczenie skupienia i pamięci, nauka języka
LICZBA UCZESTNIKÓW: 5-20
MIEJSCE PRZEPROWADZENIA: Dowolne miejsce, w którym jesteśmy w stanie ustawić dzieci w kółku np. świetlica z krzesłami, ogródek/park z trawnikiem.
OPIS: W zależności od wieku i możliwości dzieci wybieramy poziom trudności naszej zabawy. Gra ta daje wychowawcy bardzo duże możliwości wyboru tematu.
Na początku zabawy wybieramy temat np. zakupy, ulubione sporty, zwierzęta. Zaczynamy wybranym zdaniem - może być "Idę do sklepu i kupuję... " następnie, w tym przypadku, pierwszy uczestnik wymyśla jeden produkt, który może kupić w sklepie (np. Idę do sklepu i kupuję chleb). Kolejna osoba musi powtórzyć nasze ustalone zdanie początkowe wraz z dodanym wcześniej produktem i wymyślić kolejny (np. Idę do sklepu i kupuję chleb oraz proszek do prania). Osoba, która zapomni któregoś z wcześniej wymienionych produktów lub ich właściwej kolejności odpada z gry. Zabawę toczymy do momentu aż zostanie osoba, która zapamiętała najwięcej słów z naszej listy. Zabawa może być prowadzona również w języku obcym.
M.T.
Zabawę możemy zmodyfikować poprzez podział na mniejsze podgrupy w przypadku większej liczebności dzieci i wyznaczyć im konkretne kategorie. Tym sposobem możemy stworzyć formę rywalizacji grupowej lub indywidualnej i wyłonić najlepszą drużynę lub osobę.
OdpowiedzUsuńBartosz F.
Zamiast ćwiczenie na pamięć, można zrobić z tego zadanie na kreatywność i skojarzenia, kolejne dzieci będą wymieniać coraz bardziej szczegółowe i absurdalne produkty potrzebne do ugotowania czegoś. Przykład: dzieci muszą wspólnie "ugotować" (w zabawie) makaron boloński.
OdpowiedzUsuńPierwsze dziecko "idę do sklepu po makaron i sos"
2. "idę do sklepu po pomidory na sos"
3. "idę do sklepu po nasiona na pomidory"
4. "idę do sklepu po doniczkę"
Zabawa kończyłaby się, gdyby doszło już do pomysłów w stylu "idę po tlen" lub gdy nikt nie będzie miał już pomysłu.
AZ 1