DLA KOGO: 7+
CEL: rozwijanie myślenia kreatywnego, logicznego oraz poszerzanie słownictwa i umiejętności językowych
LICZBA UCZESTNIKÓW: min.2
CEL: rozwijanie myślenia kreatywnego, logicznego oraz poszerzanie słownictwa i umiejętności językowych
LICZBA UCZESTNIKÓW: min.2
PRZYBORY: kartka, długopis
PRZEGIEG:
Prowadzący wskazuje cechę charakterystyczną, a zadaniem dzieci jest wymyślenie 5 rzeczy o tej cesze np. wymień 5 rzeczy o trójkątnym kształcie, 5 rzeczy, które ładnie pachną, 5 rzeczy, które mają słodki smak. Jeśli prowadzimy zajęcia tematyczne mogą to być rzeczy nawiązujące do tematu przewodniego. Jeśli dzieci jest więcej to dzielimy je na pary lub grupy. Na końcu porównujemy odpowiedzi.
PRZEGIEG:
Prowadzący wskazuje cechę charakterystyczną, a zadaniem dzieci jest wymyślenie 5 rzeczy o tej cesze np. wymień 5 rzeczy o trójkątnym kształcie, 5 rzeczy, które ładnie pachną, 5 rzeczy, które mają słodki smak. Jeśli prowadzimy zajęcia tematyczne mogą to być rzeczy nawiązujące do tematu przewodniego. Jeśli dzieci jest więcej to dzielimy je na pary lub grupy. Na końcu porównujemy odpowiedzi.
Super rozwija kreatywność 👍
OdpowiedzUsuńAby bardziej pobudzić wole walki dzieci wykonujace zabawe w parach(mozna osobno) mają od góry przydzielone etapy (system pucharowy) zabawa sprawdzi sie, gdy jest nieparzysta liczba osób. Osoba pozostająca bez pary jest dowodzący gry i zarazem sędzia ( najlepiej wybrac osobe obojętna dla wszystkich i najmniej otwartą, aby tez poczula sie wazna).
OdpowiedzUsuńMożna wprowadzić zmiany nawiązujące do braku wszelkich powtórzeń po innych zawodnikach jeśli ktoś wcześniej otrzymał za zadanie wymianę trzech czy też 5 przedmiotów o trójkątnym kształcie kolejna osoba która otrzyma to pytanie nie może wykorzystać żadnego z tych przedmiotów które wykorzystał wcześniej uczestnik
OdpowiedzUsuńostka losująca – dzieci rzucają kostką, a wynik oznacza liczbę rzeczy do wymienienia (np. wyrzucenie „3” = muszą wymienić 3 rzeczy). M.S.
OdpowiedzUsuń