niedziela, 22 stycznia 2017

Regulaminy na kolonii

Trwa kolejna edycja kursu dla wychowawców wypoczynku dla dzieci i młodzieży. Na ostatnich zajęciach przyszli wychowawcy zapoznali się z zasadami bezpieczeństwa, następnie sami tworzyli regulaminy, które mogą się przydać podczas kolonii.
Oto jakie regulaminy stworzyli kandydaci na wychowawców:



REGULAMIN BEZPIECZEŃSTWA PRZECIWPOŻAROWEGO
1. Zachowanie szczególnej ostrożności na obszarze ośrodka
2. Nie dotykać urządzeń elektrycznych bez zgody wychowawcy
3. Zakaz palenia
4. Zakaz używania materiałów zapalających (typu: zapalniczka; zapałki)
5. Zakaz rozpalania ogniska w miejscach do tego nie przeznaczonych
6. Zakaz używania własnych sprzętów elektrycznych - typu czajnik bezprzewodowy, toster
7. Zakaz śmiecenia
8. W razie pożaru zachować spokój i udać się do miejsca wyznaczonego przez wychowawców
9. Należy zapoznać z wyjściami ewakuacyjnymi
10. Zapoznanie się z umiejscowieniem urządzeń gaszących na terenie budynku
11. Nie wyrzucanie do koszy na śmieci materiałów, które mogą wywołać pożar (są do tego odpowiednio oznaczone pojemniki, umieszczone na zewnątrz budynku)
12. Znajomość numerów alarmowych (nr tel. 112)
13. Jeśli uczestnik zauważy dym, iskrzenie itp. natychmiast jest zobowiązany zgłosić to wychowawcy
14. Zapoznanie młodzieży z systemem przeciwpożarowym (np. czujniki dwutlenku węgla)
15. W przypadku pożaru i ewakuacji uczestnicy słuchają poleceń opiekunów i innych służb.
16. Podczas pożaru nie zabieramy ze sobą rzeczy osobistych.
17. Nie gasimy pożaru na własną rękę

REGULAMIN KĄPIELISKA
1. Nie wchodzimy do wody bez zgody opiekuna
2. Na kąpielisku posiadamy stosowny strój
3. Zakaz wypływania poza wyznaczony teren
4. Nie spożywamy odurzających napojów
5. Zakaz podtapiania innych uczestników
6. Zakaz skakania z pomostu
7. Na kąpielisko nie zabieramy rzeczy wartościowych (typu telefon komórkowy)
8. Zakaz spożywania posiłków w wodzie
9. Zakaz picia wody z kąpieliska
10. Zakaz wyrzucania śmieci do kąpieliska
11. Zakaz załatwiania potrzeb fizjologicznych do kąpieliska
12. Zakaz wnoszenia ostrych przedmiotów na kąpielisko
13. Zakaz opuszczania terenu kąpieliska bez zgody opiekuna
14. Przed wyjściem na kąpielisko/ plażę należy nasmarować ciało olejkiem/ kremem do opalania z odpowiednim filtrem słonecznym
15. Używanie sprzętu wodnego tylko za pozwoleniem i pod nadzorem opiekuna
16. Zakaz wchodzenia na stanowisko ratownika
17. Nakaz zachowania kultury osobistej
18. Zakaz łowienia ryb
19. Zakaz wrzucania i dotykania chełbii morskiej
20. Zakaz podtapiania innych
21. Należy spożyć posiłek co najmniej 1h przed wejściem na kąpielisko
22. Złe samopoczucie, skaleczenia, jakiekolwiek uszkodzenia ciała zgłaszać wychowawcy

REGULAMIN KĄPIELI
1. Należy posiadać odpowiedni strój kąpielowy
2. Należy posiadać ręcznik i ubrania na zmianę
3. Zakaz wchodzenia do wody bez zgody opiekuna
4. Zakaz skoków do wody
5. Zakaz podtapiania innych
6. Zakaz przekraczania dozwolonych linii, boi.
7. Słuchanie poleceń ratownika (1 gwizdek - wchodzimy do wody; 2 gwizdki - ostrzeżenie złamania regulaminu; 3 gwizdki - wychodzimy z wody)
8. Zakaz dotykania meduz
9. Spożywanie posiłku nie później niż 1h przed kąpielą
10. Zakaz załatwiania potrzeb fizjologicznych w akwenie wodnym
11. Zakaz palenia papierosów, spożywania alkoholu lub innych środków odurzających
12. Szanować innych uczestników kąpieliska
13. Sprzęt na basenie należy stosować zgodnie z przeznaczeniem
14. Osoby, które nie potrafią pływać przed wejściem do wody powinny zgłosić o tym ratownikowi
15. Zakaz picia wody z akwenu

REGULAMIN WYCIECZEK PIESZYCH
1. Chodzimy w zwartej grupie
2. Wykonujemy polecenia wychowawcy
3. W przypadku braku chodnika lub pobocza poruszamy się po lewej stronie
4. Obowiązuje noszenie odblasków
5. Obowiązuje odpowiedni strój - dostosowany do pogody i długości trasy
6. Zachowujemy się kulturalnie
7. Szanujemy innych
8. Przestrzegamy przepisów ruchu drogowego
9. Zakaz stosowania używek
10. Na dłuższe wycieczki zalecane zabranie prowiantu
11. Zakaz oddalania się od grupy
12. O złym samopoczuciu, uszkodzeniu ciała należy powiadomić wychowawcę
13. Poruszanie się chodnikiem grupy kolonistów, nie może utrudniać poruszania się innym użytkownikom drogi
14. Nie zabieramy ze sobą rzeczy wartościowych. Za wszelkie uszkodzenia lub zgubienia mienia odpowiedzialność ponoszą uczestnicy
15. Zakaz używania telefonu w celu słuchania muzyki
16. Zakaz śmiecenia
17. Zakaz wchodzenia na teren prywatnych posesji

REGULAMIN WYCIECZEK AUTOKAROWYCH
1. Wchodzimy do autokaru tylko na polecenie wychowawcy
2. Każdy zajmuje jedno miejsce
3. Podczas jazdy obowiązują zapięte pasy bezpieczeństwa
4. Zakaz wstawania i spacerowania po autokarze podczas podróży
5. Wszystkie problemy zgłaszamy poprzez podniesienie ręki i/lub zawołanie opiekuna
6. Podczas podróży autokarem nie jemy i nie pijemy
7. Szanujemy innych uczestników podróży
8. Nie niszczymy wyposażenia autokaru
9. Przed wyjściem z autokaru sprzątamy po sobie
10. Po zakończonej podróży sprawdzamy czy wszystko zostało zabrane z autokaru
11. Osoby cierpiące na chorobę lokomocyjną powinny odpowiednio wcześniej zgłosić o tym wychowawcy
12. Nie zmieniamy miejsc w czasie trwania podróży
13. Nie wymuszamy postojów
14. W czasie postoju nie rozchodzimy się - poruszamy się tylko po wyznaczonym przez wychowawców terenie

ZASADY PORUSZANIA SIĘ PO DROGACH
1. Grupa podąża za "przewodnikiem"
2. Nie oddalamy się od grupy
3. Nie chodzimy całą szerokością chodnika/drogi - idziemy lewą stroną
4. Przez jezdnię przechodzimy w wyznaczonych miejscach - po pasach; na zielonym świetle
5. Zachowujemy ciszę w środkach komunikacji miejskiej
6. Nosimy odblaski dla lepszej widoczności
7. Nie wbiegamy/wyskakujemy na jezdnię
8. Nie przeszkadzamy innym uczestnikom ruchu
9. Poruszamy się w zwartej grupie
10. Nie śmiecimy
11. W razie wypadku nie wszczynamy paniki; nie rozbiegamy się. Udzielamy poszkodowanym pierwszej pomocy
12. Nie słuchamy głośno muzyki
13. Nie dotykamy (niszczymy) zaparkowanych samochodów i innych pojazdów
14. Nie wchodzimy na prywatne posesje
15. Nie gramy w pokemony

REGULAMIN KORZYSTANIA ZE ŚWIETLICY
1. Nie biegać
2. Nie krzyczeć
3. Nie wynosić zabawek, gier, książek poza teren świetlicy
4. Na świetlicę można wejść jedynie w zmiennym obuwiu
5. Na świetlicy można przebywać pod opieką wychowawcy
6. Zakaz spożywania posiłków na świetlicy
7. Zakaz palenia papierosów, spożywania alkoholu lub innych substancji odurzających
8. Każdy ma obowiązek posprzątania po sobie
9. O każdym opuszczeniu świetlicy należy zgłaszać wychowawcy


ZASADY KORZYSTANIA Z SALI GIMNASTYCZNEJ
1. Wejście na salę gimnastyczną tylko w obuwiu zmiennym oraz stroju sportowym
2. Za bezpieczeństwo ćwiczących podczas zajęć odpowiada wychowawca
3. Wejście na salę tylko z wychowawcą
4. Sprzętu do ćwiczeń można używać tylko za zgodą wychowawcy
5. Zakaz wnoszenia jedzenia oraz napojów na salę
6. Na czas ćwiczeń należy zdjąć biżuterię
7. Osoby mające długie włosy zobowiązane są do ich związania
8. Wszystkie kontuzje zgłaszamy wychowawcy
9. Osoby niećwiczące siedzą na wyznaczonych miejscach i nie przeszkadzają
10. Używamy sprzętu zgodnie z przeznaczeniem
11. Sprzęt sportowy odkładamy na miejsca wyznaczone
12. Zakaz używania wulgaryzmów
13. Zakaz nagrywania

ZASADY KORZYSTANIE ZE STOŁÓWKI
1. Nie krzyczymy
2. Nie bawimy się jedzeniem
3. Sprzątamy po sobie
4. Nie biegamy
5. Przestrzegamy zasad kultury osobistej
6. Przestrzegamy zasad higieny osobistej
7. Przestrzegamy zasad bezpieczeństwa
8. Nie korzystamy z telefonów
9. Spokojnie czekamy na swoją kolej wydania posiłku
10. Zakaz puszczania muzyki
11. Czekamy aż opiekun zadecyduje o wyjściu ze stołówki
12. Nie wynosimy zastawy ze stołówki
13. Nie wynosimy jedzenia i picia ze stołówki
14. Nie zabieramy jedzenia kolegom
15. Nie przeszkadzamy innym w spożywaniu posiłku

Takie regulaminy stworzyli uczestnicy kursu dla wychowawców wypoczynku dla dzieci i młodzieży.
Czy coś należałoby jeszcze do nich dopisać?






14 komentarzy:

  1. Dziękuje! Bardzo przydatny post. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Moim zdaniem w ,,Regulaminie wycieczek autokarowych" brakuje punktu: Nie puszczamy głośnej muzyki podczas jazdy autokarem. Uzasadnieniem jest to, że możemy rozpraszać kierowcę podczas jazdy, jak i innych uczestników, którzy chcieliby ciszy i spokoju
    Wiktoria P.

    OdpowiedzUsuń
  3. W REGULAMINIE KORZYSTANIA ZE ŚWIETLICY można dodać , że nie toleruje się przepychanek/ kłótni o zabawki
    Pozdrawiam Roksana P

    OdpowiedzUsuń
  4. Dodałabym jeszcze ogólny zakaz rozmawiania z obcymi, nie wykonujemy poleceń osób, których nie znamy z poza kolonii.
    Ula P.

    OdpowiedzUsuń
  5. W regulaminie korzystania z sali gimnastycznej w punkcie 5. należało by zmienić zakaz wnoszenia napojów tylko słodzonych, pozwalając uczestnikom zabrać butelki z wodą co jest ważne podczas różnych aktywności fizycznych.
    Luis H.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zakaz komunikowania się z osobami obcymi . Trzymać się grupy i opiekuna koloni . O.M

    OdpowiedzUsuń
  7. Moim zdaniem do każdego regulaminu można dodać dwa punkty.
    Pierwszy: „Każdy uczestnik obozu/ kolonii/ wycieczki/ zajęć jest zobowiązany do zapoznania się z niniejszym regulaminem i przestrzegania go” (a zadbać o to powinien wychowawca/opiekun już na pierwszym spotkaniu, szczególnie, gdy opiekuje się dziećmi).
    Drugi: „Ze względu na bezpieczeństwo innych osób zaleca się wzajemną obserwację”(wychowawca ma pod opieką wiele osób i w danym momencie coś może ujść jego uwadze. Należy poinformować go, gdy zauważymy, że np. ktoś doznał urazu podczas zabawy/wędrówki/ćwiczeń, zadławił się, oddalił się lub nie wrócił na czas na umówione miejsce zbiórki). Michał G.

    OdpowiedzUsuń
  8. Zakaz wypływania za czerwoną boje osób ze sprzętem pływającym. (Materace, koła, rękawki itp.)

    OdpowiedzUsuń
  9. W regulaminie "ZASADY KORZYSTANIA Z SALI GIMNASTYCZNEJ" dodałabym ,żeby dzieci nie wnosiły telefonu na salę gimnastyczną na wypadek jakiegoś niefortunnego zdarzenia ,że ktoś odbije źle piłkę i poleci na telefon, który się zbije. Marta D.

    OdpowiedzUsuń
  10. Punkt ,,zakaz używania wulgaryzmów,, powinien być uwzględniony jako ogólna zasada, a nie tylko na sali gimnastycznej. Victor S

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwzględniony powinien być kategoryczny zakaz rozmowy/interakcji z osobami obcymi .Może to doprowadzić do posiadania np. alkoholu, papierosów itp. przy uczestników

    OdpowiedzUsuń
  12. Uważam, że zasady typu zakaz używania wulgaryzmów, obowiązek sprzątania po sobie czy zachowanie kultury osobistej powinny być w każdym z regulaminów, albo powinien zostać stworzony ogólny regulamin zasad zachowania.
    Klaudia Kukurydza

    OdpowiedzUsuń
  13. W "ZASADY PORUSZANIA SIĘ PO DROGACH" zmieniłbym punkt 15 na zakaz grania nie tylko w pokemonów ale i w inne gry na telefonie komórkowym.
    Olkesandr Rybalka

    OdpowiedzUsuń
  14. W regulaminie "BEZPIECZEŃSTWA PRZECIWPOŻAROWEGO" dodałbym do punkta 5.Zakaz rozpalania ogniska w miejscach do tego nie przeznaczonych i bez nadzoru opiekuna.
    Yevhenii Ilinskyi

    OdpowiedzUsuń