O tym, że krzyżówki są popularną rozrywką wśród większości ludzi wie każdy, ale czy krzyżówki mogą pomagać w uczeniu się przedmiotów matematyczno-przyrodniczych? Oczywiście, że tak. Wykorzystanie przez nauczyciela krzyżówek w procesie uczenia zależy tylko i wyłącznie od jego pomysłowości. Krzyżówka, to nie forma uatrakcyjnienia zajęć lub pracy domowej, ale także forma wdrażania ucznia do samodzielnej pracy z wykorzystaniem różnych źródeł informacji, czy utrwalenia materiału wprowadzonego na zajęciach.
Samodzielne skonstruowanie przez nauczyciela krzyżówki niejednokrotnie okazuje się dla niego zadaniem pracochłonnym i żmudnym, ale wartym podjęcia wysiłku. Również sami uczniowie mogą być autorami krzyżówek.
Jak poradzili sobie z wyzwaniem samodzielnego skonstruowania krzyżówek słuchacze studiów podyplomowych Przygotowanie pedagogiczne można obejrzeć na poniższych zdjęciach.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz