Karty pracy są doskonałym narzędziem, aby uczniowie mogli utrwalić poznane jednostki miary.
Karta pracy nr 1: Wykonujemy pomiary
Pamiętaj o jednostkach!
1 Długość piórnika zmierzę za pomocą ………………….. .
Mój piórnik ma ……………. …., a długość piórnika kolegi z ławki to ………….. …… .
2 Długość i szerokość drzwi zmierzę za pomocą ………………… .
Długość drzwi to ………. cm = ………. m. Natomiast szerokość ……….. cm = ……….. m.
3 Wysokość ławki zmierzę za pomocą ………………… .
Wysokość ławki to …………… cm czyli ………………… m.
4 Obwód w pasie zmierzę za pomocą …………………………………………….. .
Mój obwód w pasie to …………… ……, a obwód pasa ……………… to ………. …. .
5 Temperaturę mierzymy za pomocą ………………………… .
Temperatura pomieszczenia w którym mamy lekcje wynosi ……………… ….. . Temperatura wody, która akurat się zagotowała to ……………… ….., a po 10 minutach po zagotowaniu to już …………. ….. .
6 Temperaturę swojego ciała zmierzę na pomocą ………………………… .
Temperatura mojego ciała to ………….. …. .
7 Czas mierzymy za pomocą ………………… .
Mamy godzinę ……….. . Od początku lekcji minęło ……………. ….. . Do końca lekcji jest jeszcze ……….. ….. .
8 Masę mierzymy za pomocą ………………….. .
Masa mojego ciała to ……….. ….. . Natomiast masa ciała ……………. to ………. ….. .
Mój plecak waży ………. ….. . Natomiast plecak ……………. waży ……….. …… .
Narysuj i podpisz dwa przyrządy, które wykorzystałeś/aś do pomiarów:
Karta pracy nr 2: Wykonujemy pomiary
Pamiętaj o jednostkach!
1 Masę mierzymy za pomocą ………………….. .
Masa mojego ciała to ……….. ….. . Natomiast masa ciała ……………. to ………. ….. .
Mój plecak waży ………. ….. . Natomiast plecak ……………. waży ……….. …… .
2 Temperaturę swojego ciała zmierzę na pomocą ………………………… .
Temperatura mojego ciała to ………….. …. .
3 Temperaturę mierzymy za pomocą ………………………… .
Temperatura pomieszczenia w którym mamy lekcje wynosi ……………… ….. . Temperatura wody, która akurat się zagotowała to ……………… ….., a po 10 minutach po zagotowaniu to już …………. ….. .
4 Długość piórnika zmierzę za pomocą ………………….. .
Mój piórnik ma ……………. …., a długość piórnika kolegi z ławki to ………….. …… .
5 Długość i szerokość drzwi zmierzę za pomocą ………………… .
Długość drzwi to ………. cm = ………. m. Natomiast szerokość ……….. cm = ……….. m.
6 Wysokość ławki zmierzę za pomocą ………………… .
Wysokość ławki to …………… cm czyli ………………… m.
7 Obwód w pasie zmierzę za pomocą …………………………………………….. .
Mój obwód w pasie to …………… ……, a obwód pasa ……………… to ………. …. .
8 Czas mierzymy za pomocą ………………… .
Mamy godzinę ……….. . Od początku lekcji minęło ……………. ….. . Do końca lekcji jest jeszcze ……….. ….. .
Narysuj i podpisz dwa przyrządy, które wykorzystałeś/aś do pomiarów:
Karta pracy nr 3: Wykonujemy pomiary
Pamiętaj o jednostkach!
1 Czas mierzymy za pomocą ………………… .
Mamy godzinę ……….. . Od początku lekcji minęło ……………. ….. . Do końca lekcji jest jeszcze ……….. ….. .
2 Masę mierzymy za pomocą ………………….. .
Masa mojego ciała to ……….. ….. . Natomiast masa ciała ……………. to ………. ….. .
Mój plecak waży ………. ….. . Natomiast plecak ……………. waży ……….. …… .
3 Temperaturę swojego ciała zmierzę na pomocą ………………………… .
Temperatura mojego ciała to ………….. …. .
4 Temperaturę mierzymy za pomocą ………………………… .
Temperatura pomieszczenia w którym mamy lekcje wynosi ……………… ….. . Temperatura wody, która akurat się zagotowała to ……………… ….., a po 10 minutach po zagotowaniu to już …………. ….. .
5 Długość piórnika zmierzę za pomocą ………………….. .
Mój piórnik ma ……………. …., a długość piórnika kolegi z ławki to ………….. …… .
6 Długość i szerokość drzwi zmierzę za pomocą ………………… .
Długość drzwi to ………. cm = ………. m. Natomiast szerokość ……….. cm = ……….. m.
7 Wysokość ławki zmierzę za pomocą ………………… .
Wysokość ławki to …………… cm czyli ………………… m.
8 Obwód w pasie zmierzę za pomocą …………………………………………….. .
Mój obwód w pasie to …………… ……, a obwód pasa ……………… to ………. …. .
Narysuj i podpisz dwa przyrządy, które wykorzystałeś/aś do pomiarów:
Opracował: Daniel Halicki
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz