poniedziałek, 8 lipca 2024

Pomysł na zabawę: Wyścig po skarby

CEL: Rozwijanie umiejętności współpracy i zdrowej rywalizacji; zwiększenie aktywności fizycznej; wzmacnianie zdolności do szybkiego myślenia i podejmowania decyzji
DLA KOGO: Dzieci i młodzież w wieku 7-14 lat
LICZBA UCZESTNIKÓW: 8-20 osób
MIEJSCE PROWADZENIA: Plac zabaw, park, sala gimnastyczna
PRZYBORY: Karteczki z zadaniami (ok. 10), małe nagrody (np. cukierki, naklejki), stoper lub zegarek (dla prowadzącego)

PRZEBIEG:

Wprowadzenie (10 minut):

Powitanie uczestników. Wyjaśnienie zasad wyścigu i podział na dwie lub więcej drużyn (każda drużyna po 4-5 osób).

Przygotowanie zadań (10 minut):

Prowadzący rozmieszcza karteczki z zadaniami w różnych punktach terenu zabawy. Każde zadanie opisuje, co należy zrobić, np. „Zrób 10 przysiadów”, „Przeskocz 5 razy na jednej nodze”, „Znajdź coś czerwonego”.

Start wyścigu (30-40 minut):

Drużyny startują jednocześnie, każda drużyna otrzymuje pierwszą wskazówkę. Po wykonaniu zadania, drużyna biegnie do kolejnego punktu z zadaniem. Każda drużyna musi ukończyć wszystkie zadania, aby zdobyć skarb.

Zakończenie wyścigu (10 minut):

Po ukończeniu wszystkich zadań, drużyny wracają do miejsca startu. Prowadzący sprawdza poprawność wykonania zadań przez drużyny. Wręczenie nagród dla wszystkich uczestników oraz wyróżnienia dla zwycięskiej drużyny.

Omówienie zabawy (10 minut):

Krótkie omówienie przebiegu wyścigu, co się podobało, co było trudne. Podziękowanie uczestnikom za udział.


UWAGI:

Zadania powinny być dostosowane do wieku i możliwości fizycznych uczestników.

Ważne jest, aby teren zabawy był bezpieczny i dobrze oznaczony.

W przypadku młodszych dzieci warto, aby opiekunowie pomagali w nawigacji między punktami.

1 komentarz:

  1. Kody QR:
    Kody QR prowadzą do zadań opisanych w formie tekstu, audio, lub krótkich filmików.

    2. Aplikacja AR:
    Wykorzystanie aplikacji, które pozwalają uczestnikom na odkrywanie wirtualnych przedmiotów lub wskazówek w terenie.

    3. Kreatywne wyzwania:
    Dodanie elementów technologicznych, jak robienie zdjęć, kręcenie filmów czy korzystanie z aplikacji do
    odczytywania wskazówek.


    4.Punktacja w czasie rzeczywistym:

    Prowadzący może prowadzić ranking punktowy online (np. w aplikacji Google Sheets lub specjalnej aplikacji do gry terenowej).

    UWAGI:
    Teren powinien być bezpieczny, a kody QR dobrze zabezpieczone przed zniszczeniem.

    Jeśli dzieci są młodsze, opiekunowie mogą pomóc w obsłudze smartfonów.

    Można wykorzystać darmowe aplikacje do tworzenia kodów QR i prostych zagadek AR.

    Gra zyska nowoczesny charakter dzięki technologii, ale wciąż zachowuje elementy aktywności fizycznej i współpracy.
    M.Ż

    OdpowiedzUsuń