CEL: Rozwijanie umiejętności słuchania i koncentracji, wzmacnianie zdolności naśladowania dźwięków i ruchów, integracja grupy i wspólna zabawa
DLA KOGO: Dzieci w wieku przedszkolnym (4-6 lat)
LICZBA UCZESTNIKÓW: 6-20 osób
MIEJSCE PROWADZENIA: Świetlica, sala
PRZYBORY: Brak (opcjonalnie obrazki przedstawiające zwierzęta)
PRZEBIEG:
Wprowadzenie (5 minut):
Powitanie dzieci i krótkie wyjaśnienie zasad zabawy. Prowadzący może zapytać dzieci o ich ulubione zwierzęta, aby wprowadzić temat.
Przebieg zabawy (20-30 minut):
Prowadzący wybiera jedno dziecko, które będzie „naśladowcą”. Naśladowca losuje lub wybiera (jeśli są obrazki) jedno zwierzę i stara się naśladować jego dźwięki i ruchy. Reszta dzieci zgaduje, jakie zwierzę jest naśladowane. Dziecko, które odgadnie, zostaje nowym naśladowcą. Zabawa trwa, aż każde dziecko będzie miało szansę być naśladowcą lub dopóki dzieci są zainteresowane.
Warianty zabawy:
Prowadzący może wprowadzić dodatkowe zasady, takie jak naśladowanie zwierzęcia tylko dźwiękiem lub tylko ruchem.
Można wprowadzić krótkie przerwy, podczas których dzieci opowiadają ciekawostki o zgadywanych zwierzętach (jeśli znają).
Zakończenie zabawy (5 minut):
Podziękowanie dzieciom za udział w zabawie. Krótkie omówienie, które zwierzęta były najtrudniejsze do zgadnięcia i które najbardziej się podobały. Zachęcenie dzieci do kolejnych wspólnych zabaw.
UWAGI:
Ważne jest, aby każdy uczestnik miał szansę być naśladowcą.
Prowadzący powinien monitorować zabawę i pomagać dzieciom, jeśli będą miały trudności z naśladowaniem lub zgadywaniem.
Można wprowadzić zasady fair play, aby dzieci czekały na swoją kolej zgadywania i naśladowania.
Jeśli nie ma obrazków, prowadzący może szeptem podpowiadać naśladowcy, jakie zwierzę ma naśladować.
Moja propozycja to:
OdpowiedzUsuńPrzygotowanie karteczek z nazwą zwierzęcia, tak aby każdy miał przydzielone jedno zwierzę, dzięki czemu mamy pewność że każdy będzie miał szansę pokazu.
Wprowadzenie rywalizacji: zdobywanie punktów za odgadnięcie zwierzęcia.
Jeśli dzieci nie potrafią czytać, mogą skorzystać z pomocy opiekuna.
GB