piątek, 13 grudnia 2024

Pomysł na zabawę: Bitwa kapsli

CEL: integracja grupy, zabawa na świeżym powietrzu
DLA KOGO: od 7 lat
LICZBA UCZESTNIKÓW: od 2 do 6
MIEJSCE PRZEPROWADZENIA: boisko, plac
PRZYBORY: kapsle lub monety wciśnięte w grudkę gliny, kreda
PRZEBIEG:
Liczba oraz wielkość kwadratów zależy od liczby graczy oraz tego, jak długa ma być rozgrywka. Na początek prowadzący rysuje pole gry - powinien to być kwadrat o boku od 1 do 2 metrów, a później należy narysować w tym polu gry poszczególne kwadraty i ponumerować je. Prowadzący decyduje, w jakiej kolejności uczestnicy będą wykonywać ruchy. Każdy kładzie swój kapsel na linii startowej. Uczestnicy jeden po drugim pstrykają palcami tak, by przesunąć kapsel od kwadratu do kwadratu w wyznaczonej kolejności. Pierwsza runda polega na umieszczeniu kapsla w kwadracie numer jeden. Jeżeli uczestnikowi uda się pstryknąć swój kapsel tak, że znajdzie się on w wybranym polu, gracz zyskuje kolejkę. Jeżeli z kolei kapsel nie trafi do kwadratu, uczestnik pozostaje na swoim miejscu i czeka na następną kolejkę. Gdy kapsel uderzy w kapsel innego zawodnika, przenosi się go od razu do następnego kwadratu, a gracz zyskuje dodatkową rundę. Środkowe pola otaczają kwadraty, na których znajdują się czaszki lub inne oznaczenia sygnalizujące niebezpieczeństwo. Jeżeli kapsel wyląduje na takim polu - gracz traci trzy rundy. Gdy kapsel przeciwnika pokona drogę od pierwszego do ostatniego kwadratu we właściwej kolejności, gracz wraca nim na linię startu, przesuwając się ponownie w ustalonej kolejności od ostatniego do pierwszego kwadratu (,,pod prąd''). Każdy kapsel, który uda się doprowadzić z powrotem na linię startu, staje się ,,zatruty''. W takiej sytuacji, jeżeli gracz trafi nim w kapsel innego gracza, wyklucza go z gry. Zadaniem ,,zatrutych'' kapsli jest jedynie wyeliminowanie tych ,,zdrowych''. Zwycięża ten, którego kapsel jako jedyny pozostanie w grze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz