CEL: zabawa na świeżym powietrzu, integracja grupy, rozwijanie umiejętności współpracy
DLA KOGO: od lat 7
LICZBA UCZESTNIKÓW: ponad 6
MIEJSCE PRZEPROWADZENIA: boisko, plaża
PRZEBIEG:
Prowadzący tworzy dwie drużyny. Jedna drużyna będzie odgrywać rolę dobrych duchów, druga - złych. Prowadzący rysuje na ziemi linię, a drużyny stają na przeciwko siebie po obu stronach tej linii. Na sygnał uczestnicy próbują złapać zawodnika drużyny przeciwnej i przeciągnąć go na swoją stronę. Gracze drużyny dobrych duchów mogą złapać się za ręce i pomagać sobie nawzajem. Gracze drużyny złych duchów nie mogą liczyć na żadną pomoc. Każdy z nich musi sam przeciągnąć przeciwnika na swoją stronę. Gdy uczestnik zostanie przeciągnięty na stronę przeciwnika, zasila jego drużynę. Gra kończy się, gdy wszyscy uczestnicy jednej drużyny zostaną przeciągnięci na drugą stronę.
Zamiast złych i dobrych duchów można urozmaicić tą grę i stworzyć grupy składające się z policjantów i złodziei.Policjanci muszą wyłapać wszystkich złodziei,którzy po przeciągnięciu do policjantów również stają się policjantami.
OdpowiedzUsuńDo zabawy można dodać różne modyfikacje np z czasem osoba która jest jako pierwsza musi szybko zamienić się z osobą która jest ostatnią, takie dodatki rozwiną u dzieci koordynację j umiejętność szybkiego podejmowania decyzji
OdpowiedzUsuńXVI Amadeusz O.