CEL: nauka koordynacji ruchowej
LICZBA UCZESTNIKÓW: nieskończona
MIEJSCE PRZEPROWADZENIA: teren zawierający ławeczki bądź drabinki
Przebieg zabawy:
Dzieci tworzą luźną gromadkę, na hasło "powódź" dzieci starają się zająć jakieś miejsce będące ponad powierzchnią sali np. na ławeczkach, na drabinkach. Na sali gimnastycznej można wykorzystać różne przyrządy. Na hasło "powódź minęła" dzieci zeskakują i biegają swobodnie po boisku.
Do zabawy można dodać piłkę dla każdego dziecka. Dzieci prowadzą piłkę swobodnie po całym polu gry, na hasło "powódź" zostawiają swoją piłkę, ponieważ piłka nie tonie i jak najszybciej starają się dostać w bezpieczne miejsce które wcześniej zostaje ustalone np. ławka, drabinki lub materac. Na hasło "koniec powodzi" dzieci muszą odnaleźć wolną piłkę i wracają do jej prowadzenia. Można stosować różne prowadzenie piłki np. nogą, rękoma kozłując itp.
OdpowiedzUsuńGB