CEL: spostrzegawczość, integracja grupy
DLA KOGO: dzieci w wieku przedszkolnym
LICZBA UCZESTNIKÓW: dowolna
MIEJSCE PRZEPROWADZENIA: sala, plener
PRZYBORY: wstążki, balony, szarfy i inne przedmioty w kilku kolorach
DLA KOGO: dzieci w wieku przedszkolnym
LICZBA UCZESTNIKÓW: dowolna
MIEJSCE PRZEPROWADZENIA: sala, plener
PRZYBORY: wstążki, balony, szarfy i inne przedmioty w kilku kolorach
Wychowawca mówi "Jesteście czarodziejami, ale wasza magia działa tylko wtedy, gdy znajdziecie odpowiedni kolor." Wychowawca mówi "Dotknij koloru ..." a dzieci muszą jak najszybciej dotknąć przedmiotu lub strefy w wywołanym kolorze. Ostatnia osoba, która dotknie koloru, musi wykonać jakieś zadanie (skakać jak żaba, udaje samolot, pajacyki).
•Wychowawca mówi kolor, ale zamiast dotykać przedmiotu, dzieci muszą wykonać ruch związany z kolorem, np.:
OdpowiedzUsuń•Żółty – skaczemy jak słońce!
•Niebieski – machamy rękami jak fale w morzu!
•Zielony – udajemy drzewo!
•Dzieci, które pomylą ruch lub zrobią go jako ostatnie, wykonują zabawne zadanie.
XVI Dobrochna P.
Można dodać muzykę – dzieci muszą poruszać się po sali, a na pauzę w muzyce prowadzący wywołuje kolor.
OdpowiedzUsuńXVI Dominika B.
można nadmuchane balony w różnych kolorach porozrzucać i dzieci po usłyszeniu nazwy koloru łapią dany balon, ostatnia osoba z danym balonem wykonuje jakieś zadanie. Należy dopilnować , aby balonów było tyle co dzieci, aby każde dziecko miało równą ilość . Po zabawie balony dzieci zabierają do domu.
OdpowiedzUsuńXVI Aleksander P.
Można dodać elementy technologiczne, np. użyć kolorowych świateł LED lub specjalnych markerów, które zmieniają kolor, aby zabawa stała się bardziej wizualna. Dodatkowo, można wprowadzić zadanie, w którym dzieci muszą opisać swoje uczucia lub skojarzenia związane z danym kolorem.
OdpowiedzUsuńXVI Adrianna B.
Przed zabawą ustalić co dany kolor oznacza i po wywołaniu koloru przez wychowawcę dziecko musi wykonać daną czynność ustaloną dla koloru
OdpowiedzUsuńXVI Filip M