środa, 22 stycznia 2025

Pomysł na zabawę: Rycerze i smoki

CEL: Doskonalenie prowadzenia piłki z elementem dryblingu.
DLA KOGO: 5-8 lat
LICZBA UCZESTNIKÓW: Dowolna, minimum 4 osoby
MIEJSCE PRZEPROWADZENIA: Boisko, sala gimnastyczna
PRZYBORY: Piłki, stożki, ewentualnie mini bramki

PRZEBIEG:

Ustawiamy kilka stref że stożków w kształcie kwadratów, które będą pełnić rolę zamków, a za nimi (jeśli mamy dostępne) ustawiamy mini bramki. W zamkach ustawiają się zawodnicy bez piłek, a reszta osób jest rycerzami i prowadzą swobodnie piłkę w polu gry. Zadaniem rycerzy jest pokonać smoka strzegącego zamku za pomocą wprowadzenia piłki w wyznaczoną strefę i ominięcia przeciwnika bez straty piłki, ostatecznie kończąc strzałem lub podaniem do mini bramki. Po pokonaniu jednego smoka należy następnie udać się w kierunku kolejnego zamku. W przypadku odbioru piłki przez smoka, staje się on rycerzem i przechodzi do działań ofensywnych, a osoba która straciła piłkę zamienia się w smoka i czeka na innych rycerzy. Każdy liczy zdobyte bramki. Wygrywa osoba która zdobędzie najwięcej punktów.
Czas zabawy 10-20 minut.

3 komentarze:

  1. Aby dodać nowy wymiar do tej zabawy, można wprowadzić elementy fabularne. Przygotować prostą opowieść o królestwie zagrożonym przez smoki, gdzie dzieci wcielają się w role rycerzy mających za zadanie uratować królestwo. Dodać przeszkody na trasie prowadzenia piłki, które symbolizują różne wyzwania, takie jak "przekroczenie rzeki" (przeskakiwanie przez linę) czy "przejście przez las" (slalom między pachołkami). Taka narracja może zwiększy zaangażowanie dzieci i uczyni zabawę bardziej atrakcyjną.M.S.

    OdpowiedzUsuń
  2. •Smoki mogą mieć dodatkowe „moce”, np.:
    •Smok Ognisty – może przez 3 sekundy stać nieruchomo i blokować dostęp do zamku.
    •Smok Lodowy – gdy dotknie piłki, rycerz musi na 2 sekundy „zamarznąć” (zatrzymać się w miejscu).
    •Smok Wiatru – może spróbować odbić piłkę tylko nogą, ale nie może blokować ciałem.
    •Dzieci co rundę losują, jakim smokiem będą.
    XVI Dobrochna P.

    OdpowiedzUsuń
  3. Aby dodać głębi do zabawy, można wprowadzić elementy fabularne, takie jak questy, które dzieci muszą wykonać, aby zdobyć magiczne przedmioty potrzebne do pokonania smoka. Można nadać dzieciom różne role, np. wojowników i czarodziejów.
    XVI Adrianna B

    OdpowiedzUsuń