CEL: Zabawa rozwija koncentrację, spostrzegawczość i umiejętność współpracy. (integracja)
DLA KOGO: Dzieci w wieku 5-10 lat. ( jeśli znają litery i umieją czytać)
LICZBA UCZESTNIKÓW: 5-20 osób.
MIEJSCE PRZEPROWADZENIA: Sala lekcyjna, świetlica lub inne pomieszczenie.
PRZYBORY: Karteczki z literami, pomysły na kilka prostych słów do ułożenia (np. DOM, LAS, ZIMA).
PRZEBIEG:
1. Prowadzący wybiera słowo, które dzieci będą musiały ułożyć (np. „LATO"). Rozdziela każdemu uczestnikowi po jednej literze tego słowa
(jeśli grupa jest większa, można podzielić dzieci na zespoły).
2. Dzieci nie mogą mówić na głos, jaką literę mają. Ich zadaniem jest znalezienie pozostałych osób, które mają litery potrzebne do ułożenia wyrazu. Mogą to zrobić, pokazując swoje literki lub pisząc je na kartkach.
3. Gdy dzieci znajdą wszystkie brakujące litery, muszą ustawić się w odpowiedniej kolejności i utworzyć słowo.
4. Prowadzący sprawdza, czy słowo zostało ułożone prawidłowo. Można powtórzyć zabawę z innym wyrazem i przetasować role.
•Dzieci losują litery, ale zamiast pokazywać je innym, muszą je przedstawić ruchem.
OdpowiedzUsuń•Inne dzieci próbują odgadnąć literę, a potem ułożyć słowo.
XVI Dobrochna P.
•Dzieci losują litery, ale zamiast pokazywać je innym, muszą je przedstawić ruchem.
OdpowiedzUsuń•Inne dzieci próbują odgadnąć literę, a potem ułożyć słowo.
XVI Dobrochna P.
Dzieci zamiast pokazywać literek mogą tylko porozumiewać się słowami które zawierają w sobie wylosowaną przez nich literkę, reszta grupy musi odgadnąć o jaką literkę chodzi by potem ułożyć się w danej kolejności tworząc słowo podane przez wychowawcę. XVI Weronika K
OdpowiedzUsuń