CEL: znalezienie zagubionych zwierząt, które wskazówkami docelowo doprowadzą do sprawcy całego zamieszania
DLA KOGO: dzieci 8-12 lat
LICZBA UCZESTNIKÓW: obojętnie, ale im więcej tym lepiej
MIEJSCE PRZEPROWADZENIA: duży, bezpieczny obszar np. las
PRZYBORY: plastikowe, zabawkowe zwierzęta, kolorowe karki, markery, zdjęcia zwierząt (które trzeba przykleić do stworzonych wskazówek), kartki i długopisy dla uczestników
PRZEBIEG:
Dzielimy uczestników na grupy drużynowe, a drużyna wybiera głównego inspektora. Następnie wyznaczamy jaka drużyna szuka jakich zwierząt (owca, świnia, krowa, koń, pies, kot, kogut, byk). Na słowo start każda z drużyn oddziela się z wyznaczonym (do każdej drużyny) opiekunem i zaczynają się poszukiwania. Najpierw uczestnicy szukają zwierząt po danej części terenu sugerując się wskazówkami pozostawionymi po drodze. Każda z wskazówek jest oznaczona danym zwierzęciem by przykładowo drużyna kota nie wzięła wskazówki drużyny psów. Gdy wskazówkami docierają do miejsca (stojące plastikowe zwierzątko z kartką obok) powinni wrócić na wyznaczone miejsce końcowe, nie czytając kartki oferowanej przez zwierzę. Cały etap powinien trwać około godziny - gdyż jest wiele wskazówek, które są na kreatywne myślenie. Wszyscy na koniec powinni się zebrać w miejscu końcowym. Główni inspektorzy wychodzą z kartkami (zebranych od wszystkich znalezionych zwierząt) i czytają je na głos, próbując wszystkimi uczestnikami zgadnąć jaki opiekun kolonii wypuścił zwierzęta przez co się zgubiły. Zabawa się kończy gdy dzieci odgadną kto tak naprawdę jest odpowiedzialny za całe to zamieszanie.
Zwierzęta używane w tej zabawie mogą być grupą zwierząt która znajduje się w danym terenie zabawy np. jeśli zabawa odbywa się na plaży zagubionymi zwierzętami bedą foka, krab, morświn itp.
OdpowiedzUsuńNatalia W lo16
Uczestnicy przed rozpoczęciem gry mogą wykonać opaski, odpowiadające zwierzęciu przypisanemu do ich drużyny.
OdpowiedzUsuńZosia R. XVI lo