CEL: rozwijanie kreatywności, refleksu i współpracy poprzez ruchową grę inspirowaną czterema żywiołami: wodą, ogniem, ziemią i powietrzem
DLA KOGO: dzieci i młodzież w wieku 7-14 lat
LICZBA UCZESTNIKÓW: 6-20 osób
MIEJSCE PRZEPROWADZENIA: sala gimnastyczna, boisko, duża polana
PRZEBIEG:
Uczestnicy losują szarfy i zostają przypisani do jednego z żywiołów. Celem każdej drużyny jest zebranie jak największej liczby piłeczek (symbolizujących moce) i dostarczenie ich do swojej bazy, jednocześnie utrudniając to zadanie innym drużynom. Na środku pola gry znajdują się piłeczki (moc żywiołów). Każdy gracz może podnieść tylko jedną piłeczkę naraz i musi dostarczyć ją do swojej bazy. Drużyny mogą przejmować moce przeciwników, dotykając ich – wówczas gracz musi upuścić piłeczkę na ziemię, a jego drużyna musi ją odzyskać. Każdy żywioł ma specjalną moc: Ogień – może odmrażać swoich zamrożonych graczy. Woda – może "zamrażać" dotykiem graczy innych drużyn (zamrożony gracz stoi w miejscu). Powietrze – dzięki "zwinności" może zbierać piłeczki z ziemi i nie muszą być to piłeczki ich drużyny. Ziemia – jest odporna na pierwsze zamrożenie, dopiero drugi kontakt powoduje unieruchomienie. Po upływie ustalone wcześniej czasu, lub gdy wszystkie piłeczki zostaną podzielone między drużyny, liczymy która drużyna zgromadziła najwięcej piłeczek. Wygrywa drużyna, która zebrała najwięcej piłeczek do swojej bazy.
można ulepszyć grę dodając np. więcej żywiołów
OdpowiedzUsuńXVI Filip P.