CEL: Znalezienie przez dzieci skarbu schowanego przez wiedźmy w lesie przy wybraniu dobrej ścieżki (gra rozwija umiejętność współpracy w grupie oraz zapamiętywania)
DLA KOGO: Dzieci w wieku 7-12 lat
LICZBA UCZESTNIKÓW: 10 - 15 osób
MIEJSCE PRZEPROWADZENIA: Las lub park
PRZYBORY: (do wykonania gry) Karteczki, na których będą się znajdować podpowiedzi, rysopisy oraz charakterystyka wiedźm, słodycze (skarb), Balony, czapeczki urodzinowe , pomalowane farbami kamienie itd. (pełniące rolę wystroju charakterystyczną dla danej ścieżki)
PRZEBIEG: Dzieci na początku dostają kartki z rysopisami i charakterystyką 3 wiedźm (2 z nich są dobrymi wiedźmami prowadzącymi dzieci do skarbu a 1 jest kłamcą). Każda wiedźma ma w swoich podpowiedziach coś charakterystycznego np. Pierwsza wiedźma(dobra) zapomina w swoich podpowiedziach o pisaniu znaków interpunkcyjnych i dużych liter. Druga (dobra) pisze podpowiedzi z błędami ortograficznymi a trzecia (zla) rozpoczyna każde zdanie od samogłoski lub rymuje. Zadaniem dobrych czarownic jest podawanie cech odpowiadających dobrej ścieżce np. Obecność zielonych kamieni oraz kolorów balonów, zadaniem złej wiedźmy jest podawanie cech dwóch pozostałych ścieżek (niepoprawnych). Dzieci muszą zapamiętać charakterystykę czarownic oraz treść podpowiedzi obecnych na kartkach. Na końcu młodzież musi wybrać poprawna ścieżkę, na której końcu znajduje się podpowiedz od dobrej wiedźmy o lokalizacji skarbu np. pod czapeczka urodzinowa. Jednak, gdy wybiorą oni jedną ze złych ścieżek znajdzie się tam informacja od złej wiedźmy o wybraniu niepoprawnej ścieżki i braku skarbu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz