Nauczyciel dzieli klasę na zespoły czteroosobowe. Każdy z zespołów otrzymuje do dyspozycji kwotę w wysokości 200 zł na zespół. Na zajęcia mają zrobić codzienne zakupy, które są wykonywane w domu tj: jedzenie w opakowaniach tj. puszkach, konserwach, słoikach, opakowaniach foliowych itp., środki czystości i higieny osobistej.
Następnie zespołu robią zakupu i przynoszą ze sobą na zajęcia zakupione towary. Uczniowie mają również ze sobą na lekcji telefony komórkowe. Ściągają na telefony aplikację przeznaczoną do skanowania kodów kreskowych pokazującą kraj pochodzenia danego produktu. Każdy z zespołów ma za zadanie zeskanować każdy produkt i wypisać jego kraj pochodzenia. Dodatkowo wyszukują informacje w Internecie na temat firm produkujących dany towar. Po dokonaniu szczegółowej analizy uczniowie w grupach prezentują poszczególne produktu i dodatkowo zebrane wiadomości na temat ich producentów. Kolejnym etapem zajęć jest dyskusja na temat powiązania robienia zakupów ze wzrostem gospodarczym. Wspólnie uczniowie wyciągają wnioski i podają różne propozycje, które możemy stosować podczas zakupów, aby móc realnie wpłynąć na wzrost gospodarczy kraju. Uczniowie po takich zajęciach będą mieli wiedzę na temat tego, że należy wspierać firmy na rodzimym rynku i mamy wpływ na to, co kupujemy.
Opracowała: Jowita Maculewicz-Wnuk
Można także poprosić uczniów by zamiast zakupów przynieśli opakowania po produktach. Oczywiście muszą to być produkty, których łączna wartość nie przekracza określonej kwoty.
OdpowiedzUsuńNa pewno wykorzystam to na lekcji
Ja polecam polską aplikację do skanowania POLA
OdpowiedzUsuń