
Lekcje proponuje zacząć od filmu ,,Twoje życie twój wybór” https://www.youtube.com/watch?v=jCD8Cv9eWzc. Film należy obejrzeć do samego
końca.( Filmu nie komentujemy zrobimy to później). Po obejrzeniu filmu proszę
uczniów by się zastanowili i za pomocą metody burza mózgów napisali skojarzenia z pojęciami: świadczenie,
ubezpieczenie, emerytura. Dzielę klasę na 3 grupy, każdej daję arkusz
papieru, na którym jest wyraz i proszę o
wypisanie skojarzeń . Wypełnione
arkusze wieszam na tablicy w widocznym miejscu (rysunek 1)
Po wykonaniu zadania prowadzę krótki wykład
uwzględniając i odnosząc się do skojarzeń uczniów i ich wypowiedzi. Wykład proponuję przygotować w
formie prezentacji multimedialnej. Może zawierać krótką historię ZUS, a także cele
ubezpieczeń i system ubezpieczeń w Polsce z wyraźnym podkreśleniem wieku
emerytalnego i ważności pracy by zdobyć w przyszłości zabezpieczenie emerytalne. Po tym
wykładzie czas na dyskusje i komentarze
związane z film. Zapytać należy uczniów o
formy zarabiania i odnieść się do
pracy na czarno i jej konsekwencjami. Fajnie jeśli uczniowie na tablicy wypisaliby te konsekwencje. A także wypisać, co jest głównym celem ubezpieczeń społecznych
(w podsumowaniu nauczyciel odpowiada, że
jest zapewnienie bezpieczeństwa materialnego: • osobom w podeszłym
wieku, • niezdolnym do pracy, • osobom chorym, • ofiarom wypadków.)

Opracowała: Dorota Tracz
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz