wtorek, 30 lipca 2024

Pomysł na zabawę: Gra Miejska: Detektywi w Akcji

CEL: Rozwijanie umiejętności współpracy i komunikacji, zwiększenie aktywności fizycznej, rozwijanie zdolności logicznego myślenia i rozwiązywania problemów
DLA KOGO: Młodzież w wieku 12-18 lat
LICZBA UCZESTNIKÓW: 10-30 osób
MIEJSCE PROWADZENIA: Centrum miasta, park, teren szkoły
PRZYBORY: Karteczki z zagadkami (ok. 10-15), mapa terenu gry, długopisy, telefon komórkowy (do kontaktu z prowadzącym), opcjonalnie: rekwizyty związane z tematyką detektywistyczną (lupa, notes, fałszywe dowody)

PRZEBIEG:

Wprowadzenie (15 minut):
Powitanie uczestników i wprowadzenie w temat gry. Wyjaśnienie zasad gry i podział na drużyny (3-5 osób w grupie). Każda drużyna otrzymuje mapę terenu i pierwszy zestaw wskazówek.

Rozpoczęcie gry (60-90 minut):
Drużyny wyruszają w teren, aby rozwiązać serię zagadek i wskazówek prowadzących do kolejnych punktów. Każda zagadka jest powiązana z lokalnym punktem orientacyjnym (pomnik, budynek, plac). Rozwiązanie zagadki prowadzi do kolejnej wskazówki lub miejsca na mapie.

Przykładowe zagadki mogą obejmować:

„Znajdź budynek z zegarem na wieży i zrób zdjęcie.”

„Poszukaj ławki z inskrypcją i odczytaj datę.”

„Zlicz liczbę schodów prowadzących do fontanny.”

W przypadku trudności drużyny mogą skontaktować się z prowadzącym przez telefon, aby uzyskać dodatkową wskazówkę.

Zakończenie gry (15 minut):
Drużyny wracają do punktu startowego po rozwiązaniu wszystkich zagadek. Prowadzący podsumowuje, która drużyna była najszybsza i poprawnie rozwiązała wszystkie zagadki. Wręczenie drobnych nagród dla zwycięskiej drużyny.

Omówienie zabawy (10 minut):
Rozmowa o wrażeniach z gry, co było najtrudniejsze, co się podobało. Podziękowanie za udział i zaproszenie do kolejnych wspólnych aktywności.

UWAGI:

Zagadki i wskazówki powinny być dostosowane do wieku i umiejętności uczestników.

Ważne jest, aby teren gry był bezpieczny i dobrze znany prowadzącemu.

Można wprowadzić dodatkowe elementy fabularne, aby uczynić grę bardziej angażującą (np. fałszywe dowody, postacie do odnalezienia).

Upewnij się, że każda drużyna ma przynajmniej jeden telefon komórkowy do kontaktu z prowadzącym i na wypadek sytuacji awaryjnej.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz