wtorek, 23 lipca 2024

Pomysł na zabawę: Kuleczkowa Bitwa

CEL: Doskonalenie koordynacji ręka-oko i strategii
DLA KOGO: Dla każdego
LICZBA UCZESTNIKÓW: Dowolna
MIEJSCE PRZEPROWADZENIA: Na płaskim terenie
PRZYBORY: Kreda lub sznurek (aby utworzyć okręgi), kolorowe kulki (po 10 w każdym kolorze, ilość kolorów zależna od ilości graczy)
PRZEBIEG:

Przygotowanie rozgrywki: Na płaskim terenie narysujcie lub ułóżcie 5 okręgów - główny (3 metry średnicy) oraz 4 mniejsze tzn "Strefy Uderzenia", styczne do głównego w jednym punkcie na zewnątrz, ich położenie wybierzcie wspólnie przed rozpoczęciem gry (średnica 0,5 metra). Do okręgu głównym każdy gracz wrzuca 5 swoich kulek.


Przebieg rozgrywki i zasady:

1. Kolejność ruchów graczy ustalona jest poprzez grę w papier-kamień-nożyce, gracz który wygra jest pierwszy - zaczyna, gracz który odpadnie pierwszy jest ostatni.
2. Gracze kolejno rzucają swoimi kulkami tak aby wybić kulki przeciwników poza okrąg. Jeśli zabraknie ci kulek, bierzesz tą, która jest najbliżej środka okręgu, aby wykonać swój ruch. (Gracze mogą poruszać się po okręgu podczas swojego ruchu.) Rzucona kulka przez ciebie zostaje w okręgu.
3.1 Jeśli twoja kulka wybije kulkę przeciwną poza okrąg, ląduje do twojej kieszeni i daje ci jeden punkt oraz zyskujesz dodatkowy ruch. Jeśli twoja kulka również opuści okrąg przy byciu, kulka przeciwnika wraca do okręgu, twoja kulka wraca do twojej ręki oraz tracisz ruch w kolejnej turze.
3.2 Jeśli wbijesz kulkę przeciwnika do jednej z 4 Stref Uderzenia, dostajesz dodatkowy punkt. Jeśli kulka przeleci przez Strefę Uderzenia, lecz z niej wypadnie, dostajesz standardowo 1 punkt. (W tym przypadku jeśli twoja kulka również wyląduje w Strefie Uderzenia, nie dostajesz dodatkowego punktu, jeśli zaś kulka przeciwnika opuści Strefę, a twoja w niej zostanie, to kulka przeciwnika wraca do okręgu głównego, a twoja kulka trafia do kieszeni przeciwnika, którego kulkę próbowałeś zbić i dostaje on 1 punkt.
4. Jeśli gracz nie wybije żadnej kulki - traci turę.
5. Gra kończy się, gdy wszystkie kuli zostaną wybite, a gracz z największą ilością punktów wygrywa.

BONUS:

Wielka Gertruda - Jeśli chcecie, do okręgu możecie dorzucić jedną dodatkową kulkę, Wielką Gertrude (w innym kolorze niż pozostałe LUB większa od pozostałych, ale nie za ciężka by można było ją wybić). Wybicie Gertrudy zapewnia 3 punkty, wbicie do Strefy zapewnia 5.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz