poniedziałek, 26 czerwca 2017

Gry dydaktyczne



W jaki sposób rozbudzić wyobraźnię ucznia? W jaki sposób pobudzić szare komórki do kreatywnego myślenia? Jak szybko nauczyć ucznia tabliczki mnożenia, czy rozwiązywania zadań?

Na te i inne pytania grupa słuchaczy studiów podyplomowych z matematyki odpowiadała na zajęciach z dydaktyki matematyki, prowadzonej przez p. Agatę Markowicz- Narękiewicz.

Nic tak nie zainteresuje uczniów jak gry dydaktyczne o różnym stopniu trudności. Gry układane przez nauczycieli, jak również przez samych uczniów.

Bingo, sudoku, domino, wyszywanki matematyczne, quilling, składanie orgiami. „Zadania od końca”, czyli zadania układane przez uczniów na podstawie podanej tylko odpowiedzi. Szukanie symetrii w przyrodzie, niech to będzie liść, fotografia drzewa, zdjęcie miast , herbów gmin . Układanie krzyżówek przez uczniów, które będą jednocześnie powtórzeniem przerobionego materiału. Rysowanie „patyczaków” na podstawie podanych długości i kątów. Używanie kostek do gry czy kart, które w świetny sposób nauczą tabliczki mnożenia, dzielenia, dodawania, odejmowania. Kończąc na grach planszowych.

Istnieje nieskończenie wiele pomysłów na ciekawe lekcje matematyki, które uczeń zapamięta i w szybki sposób nauczy się trudniejszych zagadnień.

Nic tak nie cieszy nauczyciela, jak sukces jego uczniów.


Opracowała: Katarzyna Wiśniewska

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz