czwartek, 23 maja 2024

Pomysł na zabawę: Za ciasne jeansy

CEL: Integracja, rozruszanie, zajęcie czasu np. w trakcie oczekiwania na zajęcia
LICZBA UCZESTNIKÓW: Dowolna
MIEJSCE PRZEPROWADZENIA: Dowolne, lecz swobodne, aby każdy miał odpowiednio dużo miejsca
PRZYBORY: Brak

PRZEBIEG:
Dzieci ustawiają się w taki sposób by widzieć osobę prowadzącą - najlepiej w kółko, mogą stać obok siebie jeśli nie ma miejsca na zrobienie koła. Zabawa polega na powtarzaniu ruchów prowadzącego i śpiewanie razem z nim. 
Gra zaczyna się od słów ,,Za ciasne jeasny mam, bo wyprałem je sam aha!" wraz z naśladowaniem wciągania na siebie spodni. W zależności od grupy prowadzący lub kolejny uczestnicy podają kolejne etapy procesu prania spodni.
Przykład:
,,Za ciasne jeansy mam  bo wyprałem je sam" -> naśladowanie wkładania spodni.
,,Ja prać jeansy" -> naśladowanie prania spodni 
,,Ja wyciskać jeansy" -> naśladowanie wyciskania spodni
W zależności od pomysłów prowadzącego/uczestników, mogą się tu pojawić dodatkowe czynności jak : wytrzepanie spodni, wywieszenie ich itp. 
W drugiej części zabawy spodnie wkładamy, odpada nam guzik który przyszywamy w podobny sposób jak praliśmy spodnie (opisujemy jedną czynność i naśladujemy ją pantomimicznie).
Zabawa kończy się ostatnim powtórzeniem ,,Za ciasne jeansy mam, bo wyprałem je sam" i gestem chwalenia się swoimi spodniami. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz